I Here For U & 4 Ever Afther

۲۳ سوالی که باید برای بالا رفتن رنکینگ سایت خود در گوگل، از خود بپرسید . . .

نویسنده : mehdi mohajer | تاریخ : 06:48 بعد از ظهر - 1390/04/21

۲۳ سوالی که باید برای بالا رفتن رنکینگ سایت خود در گوگل، از خود بپرسید . . .

رتبه سایت در گوگل

مسئول بخش جستجوی گوگل، آقای آمیت سینک ال، مطلبی را  با عنوان “راهنمایی های بیشتر برای ایجاد سایتی با کیفیت“در وبلاگ وب مسترهای گوگل منتشر کرده است که برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل موثر می باشد. هدف این مطلب وب مسترهایی است که سایت آنها تحت تاثیر به روزرسانی پاندا، الگوریتم جدید رتبه دهی گوگل، قرار گرفته است. در ادامه وی متذکر شده است که نمی تواند جزئیات الگوریتم را بیان نماید ولی سوالاتی را مطرح می نماید که شما با پاسخ دادن به آنها می توانید سایتی بهتر و با کیفیت تر برای رتبه دهی در گوگل داشته باشید.

در ادامه سوالاتی را مرور خواهیم نمود که برای وب مسترها و متخصصین SEO مفید می باشد.

 

1- آیا شما به اطلاعاتی که در مطلب آورده شده است اعتماد دارید؟

۲- آیا مطلب توسط یک شخص متخصص و یا علاقمند که به موضوع احاطه کامل دارد نوشته شده است؟

۳- آیا سایت دارای مطالب تکراری است که با جابجا کرده کلمات کلیدی، مطالب جدید را رائه می دهد؟

۴- آیا شما حاضر هستید اطلاعات کارت اعتباری خود را به سایت بدهید؟

۵- آیا مطالب سایت دارای غلط های املایی، انشایی و غیره می باشد؟

۶- آیا سایت مطالبی را که برای علاقمندان سایت مفید می باشد را ارائه می دهد و یا اینکه مطالبی را منتشر می کند که مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرد؟

۷- آیا مطالب سایت حاصل از خبرهای اوریجینال، تحقیقات اوریجینال، یا اطلاعات و محتوای اوریجینال هستند؟

۸- آیا مطالب دارای ارزش ذاتی نسبت به دیگر نتایج جستجو هستند؟

۹- چه میزان کنترل کیفیت بر روی محتوا صورت گرفته است؟

۱۰- آیا مطالب ارائه شده بصورت همه جانبه توصیف کننده موضوع هستند؟

۱۱- آیا سایت در مورد موضوعاتی که روی آنها مانور می دهد دارای صلاحیت رسمی می باشد؟

۱۲- آیا مطالب بصورت انبوه و توسط کاربران زیاد از نقاط مختلف و شبکه ای ایجاد شده است و دقت و توجه کافی بر روی مطالب وجود ندارد؟

۱۳- آیا مطلب به خوبی ویرایش شده است یا با عجله و نامرتب ارائه شده است؟

۱۴- در مورد مطالب مربوط به سلامت، آیا شما به این سایت اعتماد می کنید؟

۱۵- زمانی که به اسم این سایت اشاره می شود شما آن را به عنوان یک منبع با صلاحیت قبول دارید؟

۱۶- آیا این مطلب بصورت جامع و کامل پوشش دهنده عنوان خود می باشد؟

۱۷- آیا این مطلب حاوی بررسی های بینش آفرین یا اطلاعات مفیدی هست که وارای انتظار باشد؟

۱۸- آیا این سایت در آن دسته از سایتهایی قرار می گیرد که آن را به دوستان خود معرفی نمایید، آن را به اشتراک بگذارید یا بوکمارک کنید؟

۱۹- آیا صفحات این سایت دارای تبلیغات زیادی است که شما را از خواندن مطلب اصلی باز می دارد؟

۲۰- آیا شما انتظار داشتید که این مطلب را در یک مجله چاپی، دایره المعارف و یا کتاب مشاهده کنید؟

۲۱- آیا مطلب کوتاه و بی فایده و فاقد ویژگی های مفید بود؟

۲۲- آیا مطلب با دقت و توجه زیاد به جزئیات نگاشته شده یا با دقت کم به جزئیات؟

۲۳- آیا کاربران با دیدن صفحات این سایت شکایت و ابزار ناراحتی می کنند؟

 (سلام بروبچ ولی خودمونیم راست نمی گه یعنی می صرفه وبسایت بزنم . . .

واقعا نظرتون برام مهمه

در نظرسنجی هم شرکت کنید )

لینک مستقیم این خبر: لینک در رادار

 




دسته بندی : کامپیوتر و دنیای اینترنت و IT ,
 

دنیای بدون نشانی

نویسنده : mehdi mohajer | تاریخ : 05:42 بعد از ظهر - 1390/04/21

دنیای بدون نشانی ! . . .


امروزه توانایی تایپ نشانی یك وب‌سایت جزو پایه‌ای‌ترین قابلیت‌هایی است كه ما از مرورگر وب خود انتظار داریم، ولی گوگل و موزیلا درباره مساله نوار آدرس و هدف آن در كروم و فایرفاكس تجدیدنظر كرده‌اند. بزرگ‌ترین تغییری كه در مرورگرهای وب اتفاق خواهد افتاد، گزینه‌ای برای پنهان كردن نوار آدرس خواهد بود و آن به چیزی تبدیل خواهد شد كه باید باشد؛ یك ابزار، نه بیشتر و نه كمتر.

دنیای بدون نشانی

كروم، مرورگری بود كه سال 2008 كه وارد بازار شد نتوانست نظر همه افراد را به خود جلب كند، ولی در اواسط سال 2010 و با شروع كروم 6 ، گوگل نگاهی سریع به واسط كاربری كروم انداخت و نوار فهرست انتخاب آن را ارتقاء بخشید. گوگل قابلیت‌های غیرضروری را حذف و دكمه‌ها را در هم ادغام كرد تا فضا را ذخیره كند و به محتوای وب فضای بیشتری دهد.

دنیای بدون نشانی

موزیلا و مایكروسافت هم به دنبال واسط‌هایی با ظاهر ساده‌تر برای دوره جدید اینترنت رفتند تا اولویت اصلی را به محتوای وب بدهند. در این رقابت تمام پیكسل‌ها شمرده می‌شوند و ممكن است شاهد بیشترین تغییرات از زمان اختراع مرورگرهای وب (1993) در آنها باشیم.

مرورگر Mosaic كه 18 سال پیش توسط محققان NCSA ساخته شد، به وسیله جمع‌آوری محتوای وب به محبوبیت رسید. این مرورگر یك برنامه كاربردی انقلابی بود، چرا كه به محتوای اینترنت یك واسط كاربری گرافیكی داد و طراحی ارگونومیك آن قابلیت‌های بسیار بیشتری از محیط ویندوز اوایل دهه 90 ارائه كرد. از آن زمان تاكنون هدف اصلی مرورگرها پیمایش وب بوده است. درواقع مرورگر Mosaic 2 نوار آدرس داشت كه یكی برای نشان دادن عنوان سند استفاده می‌شد و دیگری كه تاكنون نیز به همان شكل باقی مانده است.

دنیای بدون نشانی

روندی برای 2011

در پی پاكسازی واسط كاربری در كروم سال 2010، بسیاری از كارشناسان از قصد گوگل در از بین بردن نوار آدرس خبر دادند. اولین كاربرد این ایده در نسخه‌های قناری (Canary) كروم 13 پیاده‌سازی شد. كاربر می‌تواند با فعال ‌كردن یك گزینه، نوار آدرس را پنهان كند. با یك كلیك روی تب، نوار آدرس مربوط به آن تب نمایش داده می‌شود و با كنار رفتن ماوس از روی آن یا ادامه ندادن كاربر به تایپ كردن، نوار آدرس دوباره ناپدید می‌شود.
دنیای بدون نشانی

 گوگل اعلام كرده است كه با حذف نوار ابزار، طراحان وب 30 پیكسل بیشتر در اختیار خواهند داشت كه این مساله برای صفحه‌های كوچك‌تر مانند تبلت‌ها یا نت‌بوك‌ها بسیار با اهمیت است (این دلیلی است كه ما را دوباره متعجب می‌كند كه چرا گوگل، كروم را برای ماشین‌ها و تبلت‌ها ارائه نمی‌كند. در حالی كه بهینه ‌سازی‌های بی‌شماری برای واسط كاربری لمسی در كروم وجود دارد، ولی این مرورگر هنوز برای دستگاه‌های با صفحه لمسی ارائه نشده است.)

نوار آدرس مخفی در كروم ممكن است بهترین طراحی ممكن نباشد. گاهی می‌خواهید بدانید آدرس جایی كه در آن هستید چیست و این مساله كه مجبور باشید مكان‌نما را جابه ‌جا كنید تا آدرس را متوجه شوید، ممكن است كمی ‌خسته ‌كننده باشد.

دنیای بدون نشانی

 همچنین برخی فاكتورهای خطر برای امنیت نیز وجود دارد مانند خطر مضاعف حمله‌های افراد سودجو، چرا كه كاربر آدرس سند را به طور پیش فرض نمی‌بیند و این مساله براحتی می‌تواند این تفكر را به وجود آورد كه این صفحه معتبر است.

آزمایشگاه موزیلا این كار را با یك افزونه آزمایشی برای فایرفاكس 4 و 5 ادامه داد كه قصد آن تغییر نوار آدرس ثابت است. افزونه LessChrome HD1 برای فایرفاكس تقریبا همان تاثیر نوار آدرس مخفی كروم را دارد، با این تفاوت كه نوار آدرس زودتر از این كه مكان ‌نما به بالای صفحه برسد، نشان داده می‌شود.

دنیای بدون نشانی

 این راه ‌حل ساده ‌تری نسبت به نسخه گوگل است. تیم گوگل واسط كاربری را با برخی قابلیت‌های پیمایشی در نوار تب‌ها دوباره طراحی كرد درحالی كه موزیلا همه چیز را با حذف تب‌ها از بین برد. البته این افزونه اثر جانبی نیز دارد به این صورت كه منوی فایرفاكس زمانی كه مرورگر در حالت بزرگ شده باشد، باز نمی‌شود. واسط بدون نوار آدرس كروم نیز مشكلات خودش را دارد، مثل نبودن فیلد جستجو كه باید بخشی از نوار تب‌ها باشد. هر دو رویكرد، فواید خودشان را داشته و از حالت فوق‌العاده فاصله دارند.

دنیای بدون نشانی

حذف نوار آدرس ممكن است كمی ‌عجیب به نظر برسد ولی در نهایت مفید خواهد بود، چرا كه ما به جایی حركت می‌كنیم كه پیمایش وب دیگر مشكل ما نخواهد بود. بصری كردن محتوا بویژه اقسام جدید محتوا مثل نرم‌افزارهای كاربردی تخصصی در بیشترین فضای ممكن، به مساله روز تبدیل می‌شود.

مرورگر IE

اكسپلورر 9 نتوانست سهم خود را از بازار مرورگری آن طور كه مایكروسافت انتظار داشت ارتقا بخشد. طبق آمار StatCounter، هنوز زیر 5 درصد كاربران از IE9 استفاده می‌كنند درحالی كه استفاده از مرورگرهای HTML5 رقیب مایكروسافت یعنی كروم 11 و فایرفاكس 4 به ترتیب 16 و 15 درصد هستند. اگر نتایج StatCounter را جمع كنیم، كروم و فایرفاكس روی هم توانسته‌اند گوی رقابت را از IE در زمینه میزان استفاده كاربران بربایند.
دنیای بدون نشانی

هر چند مایكروسافت مجبور نیست هر روندی را دنبال كند درحالی كه ما امیدواریم این شركت، نوآوری‌های خود را ادامه دهد، ضمن این كه واسط كاربری جدید چیزی نیست كه مایكروسافت بتواند از آن چشم‌ پوشی كند. با توجه به تمام خبرگی در طراحی واسط كاربری، مایكروسافت ممكن است راه‌حل نهایی برای چگونگی ایجاد فضای بیشتر حتی بیشتر از فضای منوی مرورگر داشته باشد. پیش‌بینی این است كه تمام توسعه ‌دهندگان مرورگرها، ادغام یا حذف نوار آدرس در واسط مرورگرها را در سال جاری آزمایش كنند و تمام مرورگرهای دوست‌ داشتنی سال 2012 این گزینه را مورد استفاده قرار دهند.

مرورگرهای وب به صورت یك محیط كاملا پویا خواهند ماند و پیوسته تغییر می‌كنند تا بهترین واسط برای یك نرم‌افزار كاربردی مركزی اینترنت پیدا شود. تا زمانی كه طرح آدرس مخفی، انتخابی باقی بماند، موزیلا و گوگل كاربرانشان را با تغییرات پیوسته واسط كاربری‌شان سردرگم می‌كنند. این درحالی است كه آنها از مرورگرهای پیشرفته و روزآمد بهره می‌برند. تصور می‌شود كه بخش قابل توجهی از كاربران فایرفاكس و كروم با واسط كاربری كاهش یافته كار خواهند كرد و باز خوردشان را به موزیلا و گوگل ارائه می‌كنند.

دنیای بدون نشانی

مایكروسافت كاربران خاص خودش را دارد و همه ما می‌دانیم كاربران اكسپلورر كمتر از كاربران فایرفاكس و كروم از تغییرات استقبال می‌كنند و انتظار آنها را دارند. این كار ممكن است برای مایكروسافت یك فایده داشته باشد؛ درست است كه تغییرات مایكروسافت آهسته است، ولی همین مساله سبب می‌شود كاربرانی كه در موزیلا و گوگل راه خود را گم كرده‌اند، دوباره جذب مایكروسافت شوند. در مقایسه با رقبا، آخرین مرورگر مایكروسافت یعنی IE9 خیلی قدیمی ‌به نظر می‌رسد. مایكروسافت نمی‌تواند و نباید از روندهای موفق معاصر خود عقب بماند و شاید مجبور شود چرخه انتشار سریع‌تری نسبت به چرخه 12 ماهه كنونی خود بر گزیند.

 

بخش دانش وزندگی تبیان




دسته بندی : کامپیوتر و دنیای اینترنت و IT ,
 

ده شهر بسیار خطرناك جهان . . . (عکس جلب )

نویسنده : mehdi mohajer | تاریخ : 04:02 بعد از ظهر - 1390/04/21

10 شهر بسیار خطرناك جهان . . .

همیشه گفته‌اند كه سفر انسان را پخته می‌كند. اما برخی سفرها برای انسان‌ها، فاجعه آفرین است. از همین رو اماكن، مناطق و شهرهایی هستند كه توصیه می‌شود انسانها كمتر به آنجا سفر كنند. پایگاه اینترنتی اربان تایتان فهرست ده شهر بسیار خطرناك جهان از نظر امنیتی را كه در آنها گلوله‌های واقعی از هر سو سرگردان هستند، به شرح زیر منتشر كرده است.

1) شهر كیپ تاون در آفریقای جنوبی

در این شهر جرم و جنایت، سرقت، قتل، تجاوز به عنف، آدم ربایی در بالاترین حد قرار دارد و گردشگران خارجی تامین جانی ندارند.

ده شهر بسیار خطرناك جهان

2) شهر كراچی در پاكستان

این شهر نیز یكی از خطرناك ترین شهرها در آسیا به حساب می‌آید. خطرهایی كه در این شهر وجود دارد شامل عملیات تروریستی، شورش و قتل است.

ده شهر بسیار خطرناك جهان

3) شهر دیترویت آمریكا

این شهر به شهر موتورسیكلت‌ها معروف است. این شهر نیز خطرناك ترین شهر در آمریكا شناخته شده است.

4) بغداد در عراق

این شهر از وقتی كه آمریكا عراق را اشغال كرده ناامن شده است. به طوری كه از سال 2003 تاكنون بیش از 65 هزار نفر از شهروندان غیر نظامی آن در عملیات تروریستی كشته شده‌اند.

ده شهر بسیار خطرناك جهان

5) گروزنی در جمهوری چچن روسیه

این شهر نیز فاسدترین شهر در روسیه شناخته شده است كه در آن قاچاق مواد مخدر، روسپیگری، آدم ربایی در بیشترین حد خود وجود دارد.

ده شهر بسیار خطرناك جهان

و برای دیدن عکس در ادامه مطلب



دسته بندی : _-*عکس جلب*-_ , هنری/فرهنگی و گردشگری ,
 

اولین بانكها به چه منظور ایجاد شدند؟

نویسنده : mehdi mohajer | تاریخ : 02:22 بعد از ظهر - 1390/04/21

اولین بانكها به چه منظور ایجاد شدند؟ . . .

در قرون وسطی صرافان ایتالیایی كار خود را در خیابان روی نیمكت های كوچك و بزرگ انجام می دادند كه در زبان ایتالیایی به این نیكمت ها « پانكو» می گفتند. كلمه بانك از این لفظ گرفته شده است. در بابـِل قدیم، مصر و یونان بانكدار وجود داشت. در واقع معابد مكانی بودند كه در آنجا پول به ودیعه گذاشته می شد. در كشور روم نیز در سال 210 قبل از میلاد، فرمانی صادر شد كه مكان مخصوصی در میدانی تحت عنوان « فوروم» برای صرافان تعیین شود. اولین بانك قانونی در كشور آمریكا ایجاد شد  كه متعلق به بانك شمال آمریكا واقع در فیلادلفیا بود و امتیاز آن به وسیله كنگره در سال 1782 تصویب شده بود.

بانكداری به اندازه خود تاریخ عمر دارد. بانكداری و عملكرد كار بانكها با گذشت زمان و رشد و فراهم آمدن امكانات موجود باعث شد كه امروزه بانكها به كارهای مختلفی دست بزنند ؛ چنان كه هر آن ممكن است فراموش كنیم كه آنها زمانی فقط برای دو منظور مهم به وجود آمدند.

اولین هدف تأسیس بانك ها قبول كردن ودیعه مردم و نگهداری آن بود تا زمانی كه صاحب پول آن را بخواهد دریافت كند و دومین منظور اینكه به مردم وام بدهد و بهره بگیرد. در آن زمان چون بانك برای پولی كه قرض می داد بهره می گرفت بانكداری شغلی جالب توجه به حساب نمی آمد. زیرا گرفتن بهره را كاری خلاف شرع و اخلاق می دانستند و بعضی از كشورها مردم خود را از دخالت در امر بانكداری برحذر می نمودند.

بالاخره بانكداری جدید در كشور "ونیز" در سال 1578 هنگام گشایش «بانكودی ریالتو» آغاز شد. این بانك سپرده قبول نموده ، موافقت می كرد كه صاحبان سپرده در برابر پول خود چك بكشند. در سال 1619 بانك بزرگتری به نام «بانكودل جیرو» ، بانك «بانكودی ریالتو» را در خود ادغام كرده و برای سكه های نقره و طلای سپرده شده ، رسید می داد و مردم این رسیدها را به جای پول استفاده می كردند. بانك مجهزی به نام «آمستردام» در سال 1609 تشكیل شد و این بانك هم رسیدهایی می داد كه به اسم « پول بانكی» به كار برده می شد. در كشور انگلستان زرگران ، بانكداران بزرگ مملكت بودند ، تا سال 1694 كه « بانك آف انگلند» شخصیت حقوقی پیدا كرد.




دسته بندی : اولین ها , تاریخی ,
 

دروغ های من و همسرم ! . . .

نویسنده : mehdi mohajer | تاریخ : 10:56 قبل از ظهر - 1390/04/21

دروغ های من و همسرم ! . . .


«تلفن همراه مرد زنگ می‌زند، مرد گوشی را برمی‌دارد و به اتاق دیگری می‌رود، پس از چند دقیقه برمی‌گردد. زن: «كی بود؟»، مرد: «صمدی، یكی از بچه‌های اداره بود» اما او دروغ می‌گفت؛ پشت خط خانم زمانی، منشی مدیركل بود


دروغ

ما دروغ می‌گوییم تا از مسوولیت‌ كارهایمان شانه خالی كنیم.

ما دروغ می‌گوییم تا لازم نباشد توضیح دهیم .  ما دروغ می‌گوییم تا همه چیز به خیر و خوشی بگذرد، ما دروغ می‌گوییم تا فضای خانه از بحث و بگو ومگو در امان بماند و بالاخره ما دروغ می‌گوییم چون طرف مقابل ما طاقت شنیدن حرف راست و صادقانه را از ما ندارد. آیا می‌شود گفت: ما مسوول دروغگویی خود نیستیم و بناچار خلاف واقع حرف می‌زنیم؟

از طرفی می‌دانیم دروغ گناه بزرگی است و دروغ‌های ما همیشه مصلحتی است،‌ مصلحتی برای حفظ روابط‌مان با همسر و فرزندان و دور نگهداشتن خانه و خانواده از جر و بحث و...

 با تمام این توجیهات، ما گاه در اموری دروغ می‌گوییم كه در صورت راستگویی هیچ خطری ما را تهدید نمی‌كند و تنها به خاطر عادت و از سر خود بازكردن برای توضیح بیشتر به همسر و فرزندمان دروغ می‌گوییم. «وقتی مرد از پشت خط می‌پرسد چرا گوشی را دیر برداشتی» زن براحتی می‌گوید؛ حمام بودم صدای زنگ را نشنیدم،‌ در حالی كه در آشپزخانه مشغول خوردن میوه بود!»

 

یا وقتی زن با دیدن خراش ‌نیمه عمیقی روی اتومبیل از مرد می‌پرسد، تصادف كردی؟ مرد شانه بالا می‌اندازد كه ماشین كنار خیابان پارك بود ، من هم در آنجا نبودم، كسی روی ماشین خط كشیده كه البته او دروغ می‌گفت، ماشین به در پاركینگ خورده بود.

 بیشتر افراد دست‌كم روزی یك‌بار به همسرشان دروغ می‌گویند، آن هم برای مسائلی كه در صورت راستگویی هیچ خطری تهدیدشان نمی‌كند، چون به گفتن دروغ عادت كرده‌اند ، اما این عادت براحتی روابط زناشویی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 ش. الف، كارمند بانك و 37 ساله است. 2 فرزند 10 و 3 ساله دارد و در مورد این كه چقدر به همسرش دروغ می‌گوید، توضیح می‌دهد: « باید بگویم خیلی دروغ می‌گویم، چون حوصله توضیح دادن در مورد هر چیزی را ندارم. مثلا وقتی هر ماه به پدرم كمك مالی می‌كنم، به خاطر حفظ آبروی پدرم، دوست دارم همسرم چیزی نداند.»

او می‌گوید: «من مطمئن هستم همسرم هم گاهی به من دروغ می‌گوید، البته من ناراحت می‌شوم ولی در مورد خودم فكر می‌كنم نباید به همسر همه چیز را راست و صادقانه گفت چون حریم‌ها فرو می‌ریزد.»

از نظر او حریم، امور كاملا شخصی زوج‌هاست كه نیازی به دخالت طرف مقابل نیست و چون معمولا زنان و مردان دوست دارند از كار و حریم شخصی هم سر در بیاورند، چاره‌ای جز دروغ نیست.

دروغگویی این روزها به وسیله‌ای برای تنظیم روابط اجتماعی و خانوادگی تبدیل شده و همین مساله از كودكان ما دروغگوهای حرفه‌ای می‌سازد.

كوروش ابطحی ـ فروشنده لباس ـ بشدت با دروغ مخالف است، اما در توضیح بیشتر تایید می‌كند كه گاهی از روی عادت به اعضای خانواده‌اش دروغ می‌گوید، «خیلی‌وقت‌ها كه همسرم در محل كار به همراهم زنگ می‌زند، چون با دوستان و همكاران مشغول صحبت هستم، جواب نمی‌دهم، بعد می‌گویم كه صدای زنگ را نشنیدم، یا وقتی برای خرید می‌رویم، چون می‌دانم كه همسرم دست خالی به خرید نمی‌آید، می‌گویم پول كافی همراهم نیست تا او دست به كیف شود.»

دروغگویی این روزها به وسیله‌ای برای تنظیم روابط اجتماعی و خانوادگی تبدیل شده و همین مساله از كودكان ما دروغگوهای حرفه‌ای می‌سازد.

دروغ و توریه

چرا دروغ. . . ؟

خیلی وقت‌ها برای اثبات اعتماد به نفس و خودباوری دروغ می‌گوییم. دروغ می‌تواند نظر طرف مقابل را به ما جلب كند، مثل این كه پدر خانواده در جوانی خود لاف می‌زند كه به باشگاه بدنسازی می‌رفته و بدن ورزیده‌ای داشته است.

همان‌طور كه گفته شد، برخی اوقات هم عامل دروغ جلوگیری از واكنش‌‌های عصبی و غیرمنتظره همسر ماست. گاهی تصور می‌كنیم دروغ گفتن بهتر از تحمل واكنش غیرمنطقی همسرمان است. دروغ گفتن گاهی می‌تواند راه سرزنش و زخم زبان او را ببندد.

از نگاه بعضی همسران، دروغ زمینه ایجاد پنهانكاری است، آنها به دلایل شخصی كه اغلب به زبان نمی‌آورند، ترجیح می‌دهند برخی مسائل را از همسرشان مخفی نگاه دارند. عاطفه كمیجانی در این‌باره می‌گوید: «در ابتدای ازدواج همه چیز و همه اتفاقات را برای شوهرم تعریف می‌كردم، وقتی به دانشگاه می‌رفتم، وقتی به خرید یا خانه مادر و خواهرم می‌رفتم، تمام آنچه برایم پیش می‌آمده برایش تعریف می‌كردم، اما او سر هر قضیه‌ای به من گیر می‌داد، چرا به آن مغازه رفتی؟ چرا با فلان كس صحبت كردی؟ چرا دیر آمدی؟ و ... به همین خاطر تصمیم گرفتم بخشی از اتفاقات را از او پنهان كنم تا اعصاب و روان سالم‌تری داشته باشم و او را هم كمتر عذاب بدهم.»

گاهی هم دروغ می‌گوییم چون می‌خواهیم ترحم كنیم، نوعدوستی و علاقه به همسر و فرزندان منجر می‌شود دروغ بگوییم، اما معلوم نیست چرا بتدریج چنان به دروغگویی عادت می‌كنیم كه می‌دانیم آنها از عمل ما آزرده‌خاطر نمی‌شوند.

دروغ گفتن هرچند ‌ ساده به همسر و فرزندان تابع عوامل متعددی است، اما اگر تبدیل به عادت شود، ترك آن بسیار دشوار است و به طور قطع تبعاتی خواهد داشت كه اولین آن از بین‌رفتن حس اعتماد متقابل بین همسران است.

دروغ‌، آفت اعتماد و حسن‌نیت

دروغ گفتن هرچند ‌ساده به همسر و فرزندان تابع عوامل متعددی است، اما اگر تبدیل به عادت شود، ترك آن بسیار دشوار است و به طور قطع تبعاتی خواهد داشت كه اولین آن از بین‌رفتن حس اعتماد متقابل بین همسران است.

مریم طیبی، كارشناس ارشد مشاوره در این باره تجربیاتی دارد كه می‌گوید: خیلی از زوج‌ها همدیگر را وادار به دروغگویی می‌كنند، متاسفانه برخی از ما ظرفیت شنیدن حرف راست و درست را نداریم و با شنیدن آن، بلوا به پا می‌كنیم . مثلا چندی پیش، خانمی با اتومبیل همسرش تصادف می‌كند و به خاطر این كه همسرش به او زخم‌زبان نزند، می‌گوید مقصر راننده ماشین دیگر بوده، اما وقتی مرد می‌فهمد كه مقصر زن بوده، این اختلاف ساده ـ كه شاید برای هر كسی اتفاق بیفتد ـ به درگیری لفظی و فیزیكی تبدیل می‌شود كه كار آنان را به دادگاه می‌كشاند.

طیبی، دروغگویی زوجین را عاملی برای از سر بازكردن طرف مقابل تعریف می‌كند. به عقیده او، این عادت در مردان نمود بیشتری دارد. او توضیح می‌دهد: وقتی دو طرف از ابتدا به هم اعتماد نداشته باشند، با دروغ‌ سعی در تنظیم روابط بین خود دارند. در حالی كه در بیشتر موارد باعث تشدید اختلافات می‌شود. به گفته این روان‌شناس، متاسفانه همه چیز از عادت به دروغ‌های بسیار ساده آغاز می‌شود. دروغ‌هایی مثل این كه خواب بودم، در ترافیك ماندم، گم كردم، نمی‌دانستم، توجه نكردم و... تبدیل به گفتمان رایج بین افراد می‌شود و آنها از گفتن آنچه در ذهن دارند و واقعی است طفره می‌روند. بتدریج این طفره‌ها بین اعضای خانواده یعنی همسران شكافی می‌سازد كه هر روز عمیق‌تر می‌شود.طیبی همچنین به تاثیر این دروغ‌ها در بین فرزندان خانواده‌ها هشدار می‌دهد و والدین را از تبدیل به عادت‌شدن آن‌ بین كودكان برحذر می‌دارد.

 

با دروغگویی همسرمان چه كنیم؟

«صداقت» جدای از شعار و ژست‌های رایج، شرط بقای یك خانواده است. اما در بسیاری موارد دروغ از یك امر بی‌اهمیت به بحرانی جدی تبدیل می‌شود كه ریشه اعتماد و حسن‌نیت را بین همسران خشك می‌كند. در مواجهه با چنین وضعیتی معمولا روان‌شناسان یا مشاوران خانواده پیشنهاد می‌كنند كه سوزنی به خود بزنیم و رفتار خود را مرور كنیم. در بسیاری موارد همسر ما به خاطر امنیت خاطر به ما جواب سر بالا می‌دهد، چون می‌داند به او سختگیری می‌كنیم.

اكبر نصیحت، مشاور تربیتی یك مدرسه در مقاله‌‌ای مهم‌ترین علت دروغگویی در فرزندان را عادت، ترس، الگوبرداری و پیش‌خوانی رفتار بزرگ‌ترها عنوان می‌كند و می‌نویسد: كودكان ما قادر به تشخیص بین دروغ مصلحتی و غیرمصلحتی نیستند و اصل دروغگویی را می‌آموزند.

او معتقد است: بسیاری از كودكان و نوجوانان پس از الگوبرداری از والدین براحتی رفتار آنان را می‌‌خوانند و چون پیش‌بینی می‌كنند پدر و مادر رفتار خشنی در برابر اشتباه آنان خواهند داشت،‌ به دروغگویی پناه می‌آورند، این در حالی است كه به تدریج چنین روشی در درونشان به عادت تبدیل می‌شود و از این جهت نوعی اختلال رفتاری تلقی می‌شود. از نظر او، خانواده، مدرسه و گروه همسالان در ایجاد و خلق این عادت شانه به شانه هم حركت می‌كنند. به هر حال بسیاری از ما به دروغگویی خو گرفته‌ایم. آنقدر كه حتی ابراز عشق به همسرمان بوی دروغ می‌گیرد و مانند چوپان دروغگو حتی اگر راست هم بگوییم،‌ كسی به حرفمان اعتماد نمی‌كند.

 

بنابراین برای كاهش اثرات این عادت زشت بهتر است:

ـ از ترك دروغ‌های ریز و ساده شروع كنیم.

ـ در صورت بروز اشتباه همسر و فرزندانمان، موضع نرم‌تری بگیریم تا او وادار به دروغ نشود.

ـ بیشتر استدلال كنیم تا زخم زبان بزنیم.

ـ پای حرف راست‌مان بمانیم، حتی اگر به ضررمان باشد.

ـ تحمل‌مان را برای شنیدن حرف راست بالا ببریم تا طرف مقابل مجبور به دروغ نشود.

ـ و بالاخره این كه بر سر هم غر نزنیم، بهانه‌جویی عامل گرایش به دروغ است.

 

بخش خانواده ایرانی تبیان




دسته بندی : ازدواج و رابطه , اجتماعی ,
 

گردشگری در دنیای وایرلس!

نویسنده : mehdi mohajer | تاریخ : 08:46 قبل از ظهر - 1390/04/21

گردشگری در دنیای وایرلس! . . .

گردشگری در دنیای وایرلس!

 


اولین بار در سال 1994 بود که پای این ژانر از گردشگری به صنعت توریسم باز شد. آن هم در قالب تصاویر سه بعدی با راهنمای قدم به قدم برای علاقه مندان به بازدید یکی از موزه های انگلیس. پس از آن در نوامبر همان سال گردشگری مجازی به عنوان یکی از فعالیت های مستمر انگلیس به اجرا درآمد و از این تکنیک برای جذب توریست و معرفی جاذبه های گردشگری استفاده شد.

 

 

گردشگری الکترونیک یا همان e-tourism به مجموعه‌ای از پایگاه‌های اینترنتی (دولتی و خصوصی) و استانداردها و پروتکل‌های خاص اطلاق می‌شود که با تولید و بازنشر اطلاعات در فرمت‌های مختلف از قبیل متن، تصویر، کاتالوگ و بروشور، تیزرهای تبلیغاتی و حتی خدماتی از قبیل رزرو هتل و خرید الکترونیک، معنا می‌یابد.

مثلا فردی که قصد دارد به شهر یا کشوری برای دیدن آثار تاریخی و طبیعی سفر کند، با مراجعه به سایت‌های گردشگری آنلاین می‌تواند یک پیش سفر مجازی انجام دهد؛ به این معنا که با یک کلیک روی لینک آثار تاریخی یا طبیعی، می‌تواند فضای تصویری منطقه مورد نظر را به‌صورت سه‌بعدی (3D) مشاهده کند، گویی خود نیز به سفر در این منطقه رفته است. همچنین برخی از سایت‌های عمرانی مرتبط با طرح‌های عمرانی شهری نیز از این فضای مجازی استفاده می‌کنند و برای آگاهی بیشتر شهروندان، امکان مشاهده فضاهای عمرانی به‌صورت آنلاین و تصویری را فراهم می‌کنند.

گردشگری در دنیای وایرلس!

دروازه ورود به امکانات

اینترنت و وب در واقع دنیایی موازی با دنیای حقیقی و حسی ایجاد کرده‌اند که افراد می‌توانند به راحتی از گوشه خانه خود هزاران کیلومتر دور‌تر سفر کنند و از زیبایی‌ها و دیدنی‌های مناطقی که حتی در کشورهای دیگر هستند لذت ببرند. شاید این بتواند مناسب‌ترین گزینه برای افرادی باشد که تمکن مالی یا فرصت مناسب برای مسافرت کردن ندارند. فضای مجازی گردشگری روشی نوین با توانایی نمایش سه‌بعدی همزمان با اراده کاربر و ارتباط مستقیم با او، تأثیرگذارتر از مابقی روش‌هاست و با هزینه به‌مراتب کمتر قابل انجام است.

فضای مجازی با کاربردهای بسیاری همچون شبیه‌سازی مکان‌های تفریحی، ساختمان‌ها، شهرک‌ها، فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها، آموزش با قابلیت اتصال به محیط واقعی و ثبت وقایع محیط به‌صورت همزمان و کاربردهای آدرس‌دهی و مکان‌یابی قبل از سفر و حتی کاربردهای تبلیغاتی و فرهنگسازی، اکنون ابزاری بسیار قدرتمند برای تبلیغات شده است. از همین رو امروزه اکثر کشورها به فکر استفاده از این فناوری برای ثبت مکان‌های تاریخی و گردشگری خود افتاده‌اند.

قابلیت خرید بلیت و رزرو هتل نیز امکان مناسبی در e-tourism است که در این میان می‌تواند مشوق علاقه‌مندان برای سفر به نقاط مختلف باشد.

گردشگری در دنیای وایرلس!

 

سفر در دنیای ویدئویی

در توریسم مجازی، ارتباط برقرار کردن با فضاهای دیجیتالی و تصاویر ویدیویی دروازه ورود به امکانات مسافرتی و اطلاعات جهانگردی است. در واقع این نوع از گردشگری به معنی استفاده از فضاهای الکترونیکی و سایت های راهنمای مسافرت در سراسر جهان است.

سفر به دوردست ها و دستیابی به چشم اندازهای توریستی دنیا از طریق دنیای مجازی، معمولا با عضویت در سایت های گردشگری امکان پذیر است و به طور کلی در این گونه سایت ها اطلاعات  کاملی در خصوص هتل ها، رستوران ها، لباس های محلی ، هشدارهای سفر، ناوگان حمل و نقل، مراکز خرید و باشگاه های ورزشی وجود دارد.

 در این تکنیک که از فضاهای سه بعدی استفاده می شود، کاربر با حرکت مجازی از طریق اینترنت در محیط ها و فضاهای فیزیکی گردش می کند، بدون این که از لحاظ زمانی و مکانی در آنها حضور داشته باشد.

به کارگیری تصاویر ویدیوئی، نرم افزارهای چند رسانه ای (multimedia eiements)، معرفی مکان های گردشگری در قالب بازی های کامپیوتری، استفاده از قالب های داستانسرایی، موسیقی و مقالات مربوط به جهانگردی در سایت های مختلف اینترنتی از جمله فعالیت هایی است که در این بخش انجام گرفته است. این فضاهای مجازی شامل اطلاعاتی راجع به امکانات مسافرتی، فرم های میزبانی اینترنتی رزو هتل و اقامت گاه ها، جاذبه های توریستی و... است.

تور ویدئویی، زیرمجموعه گردشگری مجازی محسوب شده و امکان مشاهده جاذبه های توریستی در جوامع مختلف از طریق فیلم های آکشن و جذاب ویدیویی را در عرصه اینترنتی فراهم می کند. در طراحی و تهیه تورهای ویدیوئی سعی شده است تمامی جزییات و جاذبه های توریستی در قالب تصاویر پویا به نمایش در آید.

در توریسم های مجازی از نقشه های اینترنتی برای جذب بیشتر توریست ها استفاده می شود.

این روش مسافرت با استفاده از رایانه های شخصی به راحتی امکان پذیر بوده و هزینه پایین این تکنیک جهانگردی از مزایای قابل توجه آن است.

 فراوری:الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان





دسته بندی : هنری/فرهنگی و گردشگری ,
 
 
صفحات سایت: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ]
 
 

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic